Bent u al donateur?

Vastelaoved, Vastenavend of Carnaval. Allemaal benamingen voor hetzelfde feest. Het feest van de lach en de traan, waar je het ook viert. Zo ook in uw Halsteren.

Gemeentehuis_Halsteren

Vele vrijwilligers zorgen er ieder jaar weer voor om u als inwoner van Halsteren een stukje plezier te bezorgen tijdens de vastelaoved. Denk aan de vrolijke noten die de dweilbands ten gehore brengen tijdens diverse festiviteiten of de prachtige wagens die de bouwclubs op de weg brengen tijdens de Alterse en andere optochten. Ook de vrijwilligers van de Stichting Alterse Carnaval zijn een heel jaar bezig om dit prachtige feest voor u te doen slagen.

Naast de vele balbezoeken van de Prins en zijn gevolg worden er diverse festiviteiten georganiseerd zoals het Kadetjesbal en Alters Swaoree. De intocht van de Prins met aansluitend de kinderoptocht en natuurlijk de grote optocht op zondag tijdens de Carnaval. Wist u dat de optocht van Halsteren wat grootte betreft de tweede is in de regio?

CKF_SAC_OPTOCHT_2015-4588

Carnaval, het feest van de lach en de traan, en soms dan ook letterlijk tijdens het ziekenbezoek. Op de maandag en dinsdag tijdens de Carnaval bezoekt de Prins de zieken aan huis en in het ziekenhuis. Tijdens deze bezoeken proberen we de zieken een stukje plezier te brengen en wordt namens de stichting en de Halsterense gemeenschap een fruitmand aangeboden. Helaas kunnen we niet alle zieken bezoeken omdat de periode daarvoor te kort is (of het aantal zieken te groot). Daarnaast zijn we niet altijd op de hoogte wie er ziek zijn. We zijn voor deze informatie afhankelijk van derden.

Fruitmand

Al met al kosten deze activiteiten bij elkaar veel geld en dit lijkt steeds meer te worden.

Deels heeft dit te maken met het groter worden van de activiteiten zoals de optocht. Denk hierbij aan het prijzengeld voor de deelnemers en bouwclubs waarbij het prijzengeld voor de bouwclubs een belangrijke bron van inkomsten is. Een ander deel komt van prijsstijgingen en hogere kosten voor o.a. verzekeringen wat weer te maken heeft met strengere regelgeving.

Natuurlijk hebben we als stichting ook inkomsten en zijn we dankbaar voor wat we tijdens het rondbrengen van onze carnavalskrant aan de deur van u krijgen.Maar wist u dat u ook donateur kunt worden ????

We zijn blij met alle donaties. Maar vanaf een bedrag van € 11 of meer per jaar krijgt u als donateur het actuele insigne van de (Stichting) Alterse Carnaval.

Wordt donateur en stuur een berichtje via onze contact pagina met duidelijke vermelding van uw naam, adres en telefoonnummer. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om u als donateur te verwelkomen.

Alvast bedankt voor uw donatie.

Met leutige groet,
Stichting Alterse Carnaval.