In memoriam – Rinus van Tilburg

Rinus van TilburgOverleden op 14 mei 2001

Rinus van Tilburg

Lid van de Stichting Alterse Carnaval.

Op heel Altere bekend maar tussen 1985 en 1990 vooral bekend als onze Grootste Boer. Rinus speelde geen Grootste Boer, nee, hij was Grootste Boer. Hij genoot ervan om samen met het Protocol, de leden van de Boerenploeg maar voornamelijk met de Spinolen en Spinooltjes leut te maken. Ziekenbezoek, ‘daar doen we het nu voor’, zei hij altijd. Gewoon mensen gelukkig maken.

Zijn hart lag altijd bij de Vastenavond op Altere en hij genoot ervan om samen met anderen de Vastenavond op Altere uit te dragen. Ook nadat hij gestopt was als Grootste Boer heeft hij binnen de Stichting Alterse Carnaval niet stilgezeten. Lang heeft hij iedere eerste donderdag van de maand allerlei spullen tegen opbod verkocht tijdens de zogenaamde “Meutemart”. Tijdens de jaarlijkse rommelmarkt van de stichting was hij ook altijd present. Nog lange tijd heeft hij de commissie Protocol met raad en daad bijgestaan, heeft hij meegeholpen bij het maken van de insignes en op het laatst deed hij zijn werkzaamheden voor de financiële commissie.

Rinus was kritisch en had de goede kwaliteit uit te komen voor zijn mening. Mede door zijn opbouwende kritiek heeft hij de stichting en de Alterse Vastelaoved mee helpen opbouwen tot waar ze nu staat.

We zullen Rinus missen als vastenavondvierder, als persoon en als maotje.