In memoriam – Jan Verdult

Overleden op 11 september 1992

Jan Verdult

Stichtingslid en Ridder in de Orde van de Bronzen Spinool

Sinds de beginjaren van de S.A.C. was Jan Verdult een actief lid. In die periode heeft Jan allerlei taken vervuld, waaronder die van Voorzitter en Vice-voorzitter.

Zijn hart lag echter al jarenlang bij het vervaardigen van de insignes. Ieder jaar weer zat hij, samen met zijn vaste ploeg, maanden in de kelder van de Wittenhorst, om de insignes op tijd af te krijgen.

Jan deed ook veel werk achter de schermen. Zo lagen tijdens de 11-11-viering de attributen klaar als deze nodig waren, tijdens de intocht hing het Prinsendoek op zijn plaats. Dingen die in de loop van de tijd vanzelfsprekend waren geworden. Hij was dan ook niet voor niets Ridder in de Orde van de Bronzen Spinool.

Eén kwaliteit van Jan hebben we nog onvermeld gelaten, maar is zeker zo belangrijk. Als je aan Jan vroeg of hij iets wilde doen, dan kon je er van op aan dat het gebeurde.

Hij heeft bijgedragen aan de opbouw van het vastenavondgebeuren op Altere, “Niet alleen door woorden, maar zeker ook door zijn voorbeeld en daden”.

We zullen Jan missen als persoon en als vastenavondvierder.