In memoriam – Jan Aarden

Jan Aarden

Overleden op 14 december 2014

Jan Aarden

Lid met verdienste van de Stichting Alterse Carnaval.

Als je benoemd bent tot lid van verdienste, dan betekent dit dat je jezelf verdienstelijk hebt gemaakt voor de Stichting Alterse Carnaval en de Alterse Vastelaoved.

Jan heeft zeker heel veel voor onze stichting en de Alterse Vastelaoved betekend, en was dan ook niet voor niets benoemd tot lid van verdienste. Op 11-11-1992 kwam Jan bij onze stichting en maakte de eerste jaren deel uit van de commissie technisch. Dat hij van alle markten thuis was is wel gebleken en hij heeft diverse taken binnen onze stichting op zich genomen. Zo is hij o.a. adjudant van de Prins geweest en natuurlijk heeft hij heel wat uren / dagen doorgebracht in het ‘insignekot’.
Niet alleen binnen onze stichting was hij actief wat Vastelaoved betreft. Zo was hij jarenlang zeer actief lid van teerclub ‘De Vrolijke Jongens’ en heeft hij diverse vrolijke noten gespeeld in Alterse dweilbands. Ook buiten de Vastelaoved periode was Jan actief voor zijn dorp, Altere.

Op Jan kon je altijd een beroep doen, zelfs toen hij had aangegeven het wat rustiger aan te willen doen.
Eind september 2014 kregen we het bericht dat Jan ongeneeslijk ziek was. Tijdens zijn ziekte periode hield hij zelf de regie in handen en bleef hij ook geïnteresseerd in o.a. de vorderingen rondom het nieuwe insigne.

Als Stichting Alterse Carnaval zijn we Jan dankbaar voor zijn jarenlange inzet en voor alles wat hij voor ons heeft gedaan.
We zullen Jan herinneren als iemand met een warm hart voor Altere en de Alterse Vastelaoved.