In memoriam – Willem Jansen

Willem JansenOverleden op 8 oktober 1998

Willem Jansen

Erelid van de Stichting Alterse Carnaval

Als één van de mede oprichters van de Stichting Alterse Carnaval is Willem, zeker in de beginjaren, één van de personen geweest die mede het gezicht van de Alterse Vastenavond heeft bepaald.

Begonnen als het comité Kindercarnaval is, onder andere dankzij Willem, de Stichting Alterse Carnaval gegroeid tot wat het vandaag de dag is.

De bekendste functie die hij binnen de Stichting Alterse Carnaval heeft vervuld was de taak van Grootste Boer, in de periode van 1964 tot en met 1974. In 1974 zwaaide hij af als Grootste Boer en deed dat tijdens de optocht in een heuse legerjeep.

De taak van Grootste Boer was een functie die hij graag naar buiten ten tonele bracht. Wat zeker niet onvermeld mag blijven is de hoeveelheid werk die Willem achter de schermen heeft verzet. Zeker ook in de actieve periode dat hij erelid van de Stichting Alterse Carnaval was.

Wij als Stichting Alterse Carnaval zijn Willem dan ook dankbaar voor alles wat hij voor ons heeft betekend. Wij zullen Willem missen als persoon en als vastenavondvierder.