In memoriam – Ton van de Watering

11889526_714226762015480_7058798725382999440_nOverleden op 18 augustus 2015

Ton van de Watering

LaForce, lid van de Stichting Alterse Carnaval.

Met groot verdriet hebben wij op woensdag 19 augustus kennis genomen van het overlijden van Ton van de Watering.

Ton was sinds 2011 lid van de Stichting Alterse Carnaval en heeft heel veel voor de stichting en de Alterse Vastelaoved betekend. Met veel dankbaarheid denken wij terug aan alles wat Ton heeft gedaan.

De Vastelaoved was een rode draad in het leven van Ton. Hij was een verenigingsmens en was actief lid van diverse verenigingen.

Op 11 november 2011 kwam Ton bij de Stichting Alterse Carnaval om de rol van LaForce te vervullen. Een rol die hij met gedrevenheid, vol enthousiasme en op voortreffelijke wijze heeft vertolkt. Ieder jaar tegen de carnavalsperiode begon het weer te kriebelen. De fiets van LaForce werd van stal gehaald en werd dan vol trots in de huiskamer geplaatst. Ton speelde niet de rol van LaForce, Ton was LaForce.

Dat Ton een veelzijdig persoon was is wel gebleken. Naast zijn rol als LaForce was Ton o.a. betrokken bij de commissie Protocol, bij het maken van het Alters Vastelaovedliedje en de vertalingen van de teksten voor o.a. de Carnavalskrant naar het Alters dialect.

Wij denken met plezier terug aan de persoon Ton van de Watering. Hij zal worden herinnerd als iemand met een warm hart voor Altere en de Alterse Vastelaoved.