In memoriam – Jan de Laater

Jan de LaaterOverleden op 7 augustus 2003

Jan de Laater

Lid met verdienste van de Stichting Alterse Carnaval

Op 8 augustus 2003 ontvingen wij bericht van het overlijden van Jan de Laater. Jan de Laater was een verenigingsmens die actief was binnen diverse verenigingen in Halsteren.

Binnen de Stichting Alterse Carnaval was Jan jarenlang de Opperschooier die ieder jaar tijdens de optocht weer de centjes uit de portomonees praatte van het publiek langs de route van de optocht. Centjes die hard nodig waren en zijn voor activiteiten voor de zieken en bejaarden.

Na de optocht telde hij samen met zijn schooiploeg de centjes, en als alles geteld was dronk hij een paar welverdiende borreltjes om zijn keel weer te smeren.

Wij zijn Jan bijzonder dankbaar voor zijn jarenlange inzet als Opperschooier van Altere. Ook na zijn afscheid bleef hij betrokken bij ‘zijn’ schooiploeg en bleef zijn opvolger helpen, waar mogelijk.