In memoriam – Frans Delen

Overleden op 5 december 2002

Frans Delen

Lid met verdienste van de Stichting Alterse Carnaval

Begin december 2002 kregen we bericht van het overlijden van Frans Delen. Frans kwam begin jaren ’80 bij de Stichting Alterse Carnaval en maakte deel uit van de Boerenploeg. Binnen onze stichting heeft hij diverse taken vervult waarbij met name zijn creatieve eigenschappen zeer duidelijk naar voren komen. We denken dan bijvoorbeeld aan de opmaak en het samenstellen van de Carnavalskranten uit die periode.

Ook na zijn vertrek uit de Stichting Alterse Carnaval bleef Frans geïnteresseerd in de stichting en de Alterse Carnaval. Zo heeft Frans bijvoorbeeld de meeste van de insigneborden gemaakt (t/m 2002) die nog steeds worden gebruikt als versiering van de grote zaal in De Wittenhorst. Ook de Prinsenplaat, welke boven de deur van de grote zaal van De Wittenhorst hangt, is van de hand van Frans.

Wij blijven Frans altijd dankbaar voor zijn hulp, inzet en creativiteit. We zullen Frans herinneren als iemand met een hart voor Altere en de Alterse Vastelaoved.