Zijde gij al donneteur?

Vastelaoved, Vastenavend of Carnaval. Ammaol benaomienge vor hetzellefde feest. Het feest van d’n lach en d’n traon, waar dà ge ’t ok viert. Zo ok in oew Altere.

Gemeentehuis_Halsteren

Veule vrijwullegers zörge d’r ielk jaor wir vor om oe, as inwoner van Altere, ’n stukske leut te bezörge tijdes de vastelaoved. Denk aon de vrolijke note die de dweilbands ten gehore brenge tijdes differente festiviteite, of de prachtige waoges die de bouwclubs op de weg brenge tijdes d’Alterse en andere optochte. Ok de vrijwullegers van d’n Stichting Alterse Carnaval zijn ’n heel jaor bezig om dì prachtige feest vor oe te doen slaoge.

Naost de veule balbezoeke van de Prins en zijn gevolleg worre d’r differente festiviteite georgaoniseerd zoas ’t Kadetjesbal en ’t Alters Swaoree. D’n intocht van de Prins mee aonsluitend d’n kinderoptocht en netuurlijk d’n groten optocht op sondag tijdes de Carnaval. Wieste dà d’n optocht van Altere wa grootte betreft de tweede is in de regio?

CKF_SAC_OPTOCHT_2015-4588

Carnaval, het feest van de lach en de traon, en soms dan ok letterlijk tijdes ’t ziekebezoek. Op de maondag en destag tijdes de Carnaval bezoekt de Prins de zieken aon huis en in ’t Bravis ziekenhuis. Tijdes dees bezoeke prebere me de zieken een stukske leut te brenge en wor naomes de stichtieng en d’Alterse gemeenschap ’n fruitmand aangebooje. Helaos kunne me nie alle zieke bezoeke omdà de pirjode daorvor te kört is (of ’t aontal zieke te groot). Daornaost zijn me nie altij op d’ hoogte wie d’r ziek zijn. Me zijn vor dees infermaosie afhankelijk van andere.

Fruitmand

Al mee al koste dees activiteite bij mekaor veul geld en dì lijkt steeds meer te worre.

Deels et dì te maoke mee ’t groter worre van d’activiteiten, zoas d’n optocht. Denk hierbij aon ’t prijzegeld vor de deelnemers en bouwclubs waorbij ’t prijzengeld vor de bouwclubs ’n belangrijke bron van inkomsten is. Een ander deel kom van prijsstijgienge en hogere koste vor o.a. verzekerienge, wà wir te maoke et mee strengere regelgevieng.

Netuurlijk emme as stichtieng ok inkomsten en zijn me dankbaor vor wà me tijdes ’t rondbrenge van ons carnavalskrant aon de deur van oe krijge. Maar witte dà g’ok donneteur kun worre ????

Me zijn blij mee alle denaosies. Mar venaf ’n bedrag van € 11 of meer per jaor kredde as donneteur ’t actuele insienje van de (Stichting) Alterse Carnaval.

Wor donneteur en stuur ’n berichtje via onze ketakt paogina mee duidelijke vermeldieng van oew naom, adres en tillefoonnummer. Me neme dan zo snel meugelijk ketakt mee oew op om oew as donneteur te verwelkomme.

Avast bedankt vor oew denaosie.

Mee leutige groet,
Stichting Alterse Carnaval